Benvolgudes famílies,
Han passat 38 dies des de que començàrem el confinament per l’estat d’alarma
provocat per la pandèmia sanitària del COVID 19. Durant aquest temps d’incertesa,
hem acabat un trimestre i en començam un altre, un tant excepcional. Així i tot,
des de l’escola seguirem fent feina com hem fet tot aquest temps.
Per aquest motiu, us recomanam que mantingueu el contacte amb els/les
tutors/es dels vostres fills/es per seguir endavant plegats i resoldre tots els
entrebancs que puguin sorgir.
Per mantenir el contacte, podeu seguir utilitzant els mitjans habituals: blog,
classroom i correu electrònic (dels mestres, del centre o del GESTIB). A més, dels
telèfons del centre, tant fix (quasi tots els matins hi trobareu el director) com
mòbil.
La Conselleria d’Educació va publicar el passat dissabte les instruccions per fer
front a aquest peculiar trimestre, tot i que no hi ha grans canvis, potser us
sorgeixin alguns dubtes. Per aquest motiu, a continuació intentarem resoldre les
possibles preguntes que us surgeixin.
1. Quin dia acaba l’escola? Es manté el calendari escolar establert a l’inici de
curs, per tant, el curs acaba dia 19 de juny.
2. Com enviaran les recomanacions/tasques les tutories i especialitats?
S’enviarà com ho hem fet fins ara, a través dels canals habituals de cada curs.
Mirau el Blog de l'escola. Per exemple, aquesta setmana trobareu activitats
interessants del dia de Sant Jordi: la Cartellera enguany serà virtual, hi haurà
propostes per a treballar-ho a casa…
3. Es pot avançar matèria? Tot i que les tasques proposades seran principalment
per reforçar continguts ja treballats, hem acordat que si avançarem matèria. Els
continguts nous seran escollits per tal que els infants puguin seguir-los sense
dificultat. Tot el contingut important que no es pugui veure aquest curs, serà
inclós al proper.
4. Quin feedback tindrà el tutor o tutora amb l’alumnat? Es realitzarà com fins
ara, via correu electrònic o classroom, principalment. Encara que alguns grups
continuaran fent trobades virtuals (meet, zoom,...). Recordeu que és molt
important que l’alumnat mantingui una comunicació constant amb el seu tutor/a i
que les tasques s’entreguin dins el plaç donat pel mestre/a (com a molt, dos dies
després de ser encomanades).
5. Com s’adapta la feina a l’alumnat amb necessitats específiques de suport?
L’equip de suport treballa a cada cicle amb coordinació amb les tutories per
adaptar, de forma específica i individual, les feines de l’alumnat que ho necessiti.
6. Com avaluarem el 3r trimestre? L’avaluació es farà a partir del recull
d’evidències que teniem fins que es va decretar l’estat d’alarma. Totes les tasques
que faran els alumnes durant aquest trimestre, serviran per pujar les notes (“ es
consideraran exclusivament per millorar la qualificació que tenia l’alumne abans
de la suspensió de les activitats lectives presencials)”.
7. Com queda la promoció o no promoció de l’alumnat? Com sempre, la repetició
de curs és una mesura extremadament excepcional i per tant, només es durà a
terme en els casos estrictament necessaris.
8. Què passa amb el Programa de reutilització de llibres? Es mantindrà igual que
fins ara i no es durà a terme cap modificació de material de cara al proper curs.
9. Què passa amb el Programa TAC i Chromebooks? S eguirem amb el Programa
que vàrem iniciar fa dos anys, ara el tenim implantat a 4t i 5è, i el proper curs
tenim previst a 4t, 5è i 6è, però de ben segur, si hi ha possibilitats anirem
augmentant la dotació a cursos inferiors.
10. Hi haurà Colònies d'Infantil, Colònies de 4t i Viatge d'Estudis de 6è? D’acord
amb les instruccions publicades per la Conselleria el passat 13 de Març, totes
aquestes activitats queden suspeses. Quan l’estat d’alarma finalitzi, ens posarem
en contacte amb les famílies que vareu pagar una reserva o una certa quantitat de
doblers, per concretar com es gestiona.
11. Quan es farà la renovació de matrícula pel proper curs? En aquests
moments, tots els processos administratius estan suspesos, així que no us
preocupeu que es durà a terme en poder. No us heu de preocupar per la plaça dels
vostres fills i filles.
12. Quan es podran fer les les sol·licituds noves de plaça (ja sigui al nostre
centre o a l’institut)? Tots els processos estan aturats però tot d’una que tinguem
la informació, la posarem al blog del centre i la farem arribar a les famílies de
l’alumnat de sisè.
RECORDAU QUE.. .
El curs que ve, 2020/2021, s’adaptaran les programacions escolars per tal de
reforçar, consolidar i desenvolupar els aprenentatges que es considerin
imprescindibles per tal d'afrontar un curs amb garanties d’èxit a tots els nivells.
Tornaran els dies de jocs als patis, d’escola matinera, de menjador, de sales de
psicomotricitat plenes de coixins escampats, de colònies, de fusioart, de
biblioteca, de lectures compartides, de projectes, de viatges d’estudis pels més
grans, de sortides escolars per aprendre de tot els que ens envolta,...
Tornarem a omplir l’escola de somriures, de rialles i d’esclafits incontenibles
d’alegria, però mentrestant us demanam que sigueu vosaltres, amb els vostres fills
i filles, a ca vostra, que ho faceu.
No us oblideu de somriure i de fer-los riure a ells. Segur que aquesta serà la
millor teràpia per passar aquests dies tan extraordinaris, tots junts a casa.
Recordau que les actuacions i les instruccions poden canviar en qualsevol moment
atenent a les directrius marcades per Conselleria i Govern.
Vos desitgem salut per tota la família,
i enviem una abraçada grossa als infants.
Equip Directiu
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada